Obsługiwane przez usługę Blogger.

Slider

Breaking News

Recent comments

Fashion

News

Food

Sports

Food

Technology

Featured

Videos

Motoryzacja

Technology

Fashion

Biznes

Fashion

Polecamy

Niezwykła atrakcja na imprezę: wesele, firmowy event

Szczepan Sadurski od lat przemierza Polskę, rysując karykatury na żywo, na rozmaitych imprezach firmowych i prywatnych. Od lat znany jest z ...

Biznes

Budownictwo

Motoryzacja

Turystyka

Zdrowie

Newsy

Popularne posty

» » » » » » Odtwarzanie filmów 4K

4K

Rzeczywistość jaka jest, każdy widzi. Niektórzy mówią, że jest szara, a inni widzą ją w odcieniach różu. Nielicznym natomiast dane jest oglądać ją w technologii 4K. Ty także możesz do nich dołączyć.

Kiedy po raz pierwszy obejrzałem film w technologii HD, byłem doprawdy zachwycony. Dziś nie pamiętam już nawet, jaki był tytuł tego filmu, choć pamiętam wiele z jego kadrów. Mój mózg osaczony przez 2 miliony pikseli był tak pochłonięty produkcją endorfin, że nie zdołał już połączyć poszczególnych scen w jedną całość. Z czasem przyzwyczaiłem się do tej niesamowitej technologii, choć wciąż jestem pod jej wrażeniem.

Kiedy czytałem pierwsze doniesienia na temat technologii 4K, nie mogłem uwierzyć, że możliwe jest odtwarzanie filmów w jeszcze lepszej, a w dodatku czterokrotnie lepszej jakości niż jakość HD. Pytałem, jak to jest możliwe. Przecież obraz HD jest tak dokładny jak ten, który jest w rzeczywistości. Jeśli stworzono technologię ultra HD – myślałem – obrazy wyświetlane w tej technologii muszą być jeszcze bardziej rzeczywiste niż sama rzeczywistość. I nie myliłem się.
Podobno ludzie, którzy oglądali pierwsze nieme filmy, płoszyli się na widok pędzącego na nich pociągu. Coś podobnego przeżyłem podczas oglądania filmu w technologii 4K. Żeby to zobaczyć, specjalnie poszedłem do jednego z marketów sprzedających sprzęt RTV AGD. Teraz mam to już dawno za sobą. Mogę więc mówić z pewnym dystansem. Technologia 4K jest czymś, czego nie wymyślił chyba żaden pisarz sci-fi. To, co widzimy na ekranach przepastnych telewizorów jest tak piękne, że za każdym razem, kiedy odwracasz wzrok, żeby spojrzeć na „zwyczajną rzeczywistość”, czujesz fizyczny ból.

Kiedy przystąpiłem do zakupu odpowiedniego sprzętu do odtwarzania filmów w technologii 4K, pojąłem, że problemem nie jest tu tylko odpowiedni telewizor. Mało który sprzęt elektroniczny jest w stanie płynnie odtwarzać takie filmy. Myślałem, że będę zmuszony kupić wielki, hałasujący komputer stacjonarny albo DVD, ale na szczęście trafiłem na produkty Minix. Podstawowa gałąź tych produktów to urządzenia typu TV Box. Są to cuda nowoczesnej techniki. TV Box pozwala nie tylko odtwarzać filmy, ale także robić niemal wszystko to, co możemy robić na zwykłych komputerach. Urządzenia dostępne są przede wszystkim z systemem Android, ale firma już wypuściła pierwsze produkty z systemem Windows.


Jeśli więc należysz do tych, którzy świat widzą jedynie w pozytywnych barwach, gwarantuję ci, że jeśli spojrzysz na świat przez pryzmat technologii 4K, ciśniesz swoje różowe okulary w kąt i postanowisz, że już nigdy nie oderwiesz wzroku od telewizora. Oczywiście, kiedyś zgłodniejesz… Ale to już całkiem inna historia.

«
Next
Nowszy post
»
Previous
Starszy post

Brak komentarzy:

Zostaw odpowiedź