Open top menu
poniedziałek, 11 lipca 2016

hurtowa sprzedaż paliw
Po ostatniej obniżce, hurtowa sprzedaż paliw znacząco wzrosła. 

Szczególnie jeśli chodzi o benzynę. Jednak w ostatnich dniach, można było zauważyć że benzyna bezołowiowa i olej opałowy znów drożeją. Czy to oznacza, że warto zakupić auto z silnikiem Diesla? A jeśli tak, to z jakim?

Czy silnik 1,5 dCi jest wart zaufania?

Jednym z dość ciekawych rozwiązań, w zakresie silników zasilanych przez olej napędowy, jest silnik 1,5 dCi. Jest to rozwiązanie dość nowoczesne, aczkolwiek spotykane w samochodach powstałych jeszcze w poprzednim dziesięcioleciu. Czy warto w niego zainwestować przy obecnej sytuacji jaką prezentuje hurtowa sprzedaż paliw?

1. Ktoś powie, że silniki Diesla są tanie w eksploatacji. W przypadku pojazdów, wyposażonych w silnik 1,5 dCi tak rzeczywiście jest. Warto dodać, że choć mamy tu do czynienia z pojemnością rzędu 1500 ccm, to - jak na tą wartość - silnik ten jest bardzo oszczędny. Podczas jazdy mieszanej, może on spalić nawet 5-6 litrów na sto kilometrów.

2. To, co jest zaletą silnika 1,5 dCi, to z pewnością kultura pracy. Nie da się ukryć, że w przypadku pojazdów zasilanych przez tą jednostkę napędową można powiedzieć o bardzo dobrych parametrach jazdy.

3. Niestety, wspomniana jednostka napędowa nie należy do bezawaryjnych. Już po kilkudziesięciu tysiącach przejechanych kilometrów, mogą nas spotkać problemy z układem wtryskowym (chodzi o Delphi, w przypadku Siemensa układ jest trwalszy). Kłopotów mogą nam też przysporzyć układy elektroniczne. Wszystko zależy od jakości wlewanego paliwa.

Czy to oznacza, że silnik 1,5 dCi jest konstrukcją niefortunną? Z pewnością byłoby to zbyt mocne określenie. Niemniej, jednostki te wymagają dopracowania.

0 komentarze