Open top menu
wtorek, 21 lutego 2017

Fitness

Wszyscy wiemy jak ważna jest aktywność fizyczna. Problem, że aktualnie mamy na nią coraz mniej czasu. Powodów, które mobilizują nas, by ruszyć się z kanapy może być wiele. 


Najczęściej jest to jednak chęć szczupłej sylwetki i zwiększenie masy mięśniowej. Należy jednak pamiętać, że idealna figura to połączenie zdrowego ruchu z odpowiednią dieta. Warto więc bliżej przyjrzeć się tym czynnikom.

Rodzaje treningów fitness 


Treningi fitness dostosowywane są do partii mięśniowych nad którymi chcemy się koncentrować. Problem w tym, że mamy tyle treningów fitness, że często trudno wybrać ten jeden, najbardziej odpowiedni. Do tych najpopularniejszych zalicza jednak się:


  • Fat Burning – skierowany do osób chcących zgubić tkankę tłuszczową. Same ćwiczenia opierają się najczęściej na sekwencji kroków, czy biegów. 

  • Trening Pilates – zadaniem tego typu ćwiczeń jest nie tylko odciążenie kręgosłupa, ale i wzmocnienie mięśni, poprawę sylwetki ciała (elastyczność), jak i redukcja napięcia mięśniowego, w tym ogólnej poprawy samopoczucia. 

  • Zumba – to połączenie tańca i aerobiku. Mamy tu połączenie m.in. hip – hopu, soci, samby, salsy, merenque, mambo, Bolliwood, tańca brzucha, czy wschodnich sztuk walki. Zaletą zumby jest to, że jest ona przeznaczona do wielu grup wiekowych. 

  • ATB – wzmacnia dolne części ciała (brzuch, uda i pośladki). Trening polega na wykonaniu najczęściej prostego układu choreograficznego. Ćwiczenia poprzedzone są ok. 15 minutową rozgrzewką. 

  • Crossfit – zestaw krótkich (zazwyczaj 30 minutowych) ćwiczeń aktywizujących większość mięśni ciała. Wzmacniają przede wszystkim ogólną wytrzymałość organizmu. 

Odpowiednia dieta 


Białko jest podstawowym budulcem dla naszych mięśni i kości. Nie powinno go więc zabraknąć w naszym jadłospisie w takich produktach jak: gotowane mięso, sery, jajka, czy jogurty. Oprócz tego istotne są także węglowodany i błonnik – ten drugi szczególnie przydatny w czasie kolacji. W związku z tym dobrze jak ostatni posiłek składa się m.in. z pełnoziarnistego (ciemnego) pieczywa, kaszy, czy płatków owsianych. Unikać należy natomiast potraw tłustych i słodkich.

Polecamy http://bodyrock.pl/ jako dodatkowe źródło wiedzy o zdrowiu, diecie i fitness.

0 komentarze