Są banery, na które nie zwracamy uwagi, takie, które nas denerwują i te, które przyciągają klientów. Jak tworzyć te ostatnie?
Banery reklamowe stanowią bardzo popularną formę reklamy. Docierają bowiem do wielu potencjalnych klientów, umożliwiają sprawne lokalizowanie usługi oraz są dość tanie. W jaki jednak sposób zaprojektować i umieścić banery reklamowe tak, aby rzeczywiście spełniały one swoją funkcję reklamową, a nie tylko denerwowały?
Banery reklamowe - cechy reklamy w XXI wieku
Na początek zwróćmy uwagę na fakt, że reklama dzisiaj jest w zasadzie wszechobecna. Towarzyszy nam ona w drodze do pracy, w radio, w telewizji, przerywa nasze ulubione filmy. Słowem - istnieje bardzo cienka granica, pomiędzy reklamą, która nas zdenerwuje i spowoduje, że w naszym umyśle wytworzy się negatywne skojarzenie dotyczące reklamowanej marki, a całkiem ciekawą reklamą, która nas zaintryguje.
Czego unikać, tworząc banery reklamowe?
Na początek warto wypunktować cechy banerów reklamowych, które nas bardzo irytują i których stanowczo musimy unikać.
1) Kiepskiej jakości reklama pod kątem technicznym
Za stan reklam takich jak banery reklamowe, billboardy, nośniki odpowiedzialny jest druk banerów reklamowych. Jeżeli źle wybierzemy firmę drukującą albo też nie będziemy odpowiednio często sprawdzać stanu naszych banerów, to niestety warunki atmosferyczne jak deszcz czy wiatr mogą szybko sprawić, że takie banery reklamowe zaczną po prostu straszyć.
2) Psucie krajobrazu
Warto w tym momencie zwrócić uwagę, że reklama zewnętrzna/ outdoor, jaką także są banery reklamowe, tworzy na swój sposób albo i niszczy krajobraz. Możemy to wykorzystać. Otóż przede wszystkim nie zamieszczajmy banerów na zabytkowych budynkach czy w pobliżu pięknych widoków. Warto natomiast za ich pomocą stworzyć wielkomiejski krajobraz.
3) Odpowiednia lokalizacja
Z powyższym puntem bezpośrednio wiąże się ten. Otóż musimy dobrze wybrać lokalizację dla konkretnego baneru. Jeśli bowiem postawimy baner reklamujący restaurację mięsną w zaułku restauracji wegetariańskich to zdecydowanie popełnimy dość sporą gafę. Podobnie jak reklama napojów energetycznych, która może nas zaciekawić w centrum wielkiego miasta, zdenerwuje nas zapewne, jeśli będzie umieszczona obok przedszkoli.
Jak sprawdzić, czy banery reklamowe reklamują czy denerwują?
Skąd jednak mamy wiedzieć, czy dany baner reklamowy na pewno spełni swą funkcję, a nie będzie denerwował innych? Otóż jeśli pytając siebie i pracowników ciągle nie jesteśmy pewni, to warto podpytać o zdanie specjalistów albo też zainwestować w badania, które pozwolą nam ocenić, jak na daną reklamę reagują przechodnie i kierowcy.
Jeśli nie możemy się zdecydować na rodzaj reklamy to warto podpytać w tej kwestii specjalistów. W Nakatomi będą wiedzieć, czy lepsza będzie promocja zewnętrzna, czy też taka w sieci. Zajmują się kampaniami z wielkim powodzeniem. A w szczególności pani Gosia i Kasia, które mają spore w tym doświadczenie.
OdpowiedzUsuń