Czy możemy mówić o oszczędnym autobusie? Oczywiście że tak. Przedstawiamy MAN Lion’s Intercity
O tym, jak wygląda sytuacja na polskich drogach pod względem poruszających się po nich autobusów nie trzeba nikogo przekonywać. Choć w ciągu ostatnich kilku lat dużo się pod tym względem poprawiło, to niestety - nadal nie jest dobrze. Na szczęście, wszystkie tego typu innowacje nie zakończyły się wyłącznie na popularnych Solarisach. Niedawno temu, zaprezentowano zupełnie nowy autobus, który (może) zrewolucjonizuje polskie drogi. O czym mowa?Autobus MAN Lion’s Intercity - pojazd, który sprawi że hurtowa sprzedaż paliw zatrzęsie się w posadach.
MAN Truck & Bus Polska (twórca Lion's Intercity) stworzyła autobus, który wyróżnia się kilkoma cechami, rzadko spotykanymi u konkurencji. Są to między innymi:
1. Wprowadzenie silnika typu common rail, charakteryzującego się wysoką sprawnością (doskonała jakość mieszanki i wysokie ciśnienie). Silnik ten, posiada wbudowaną szynę, będącą jednocześnie czymś na kształt rezerwuaru paliwa który wprowadza się olej napędowy. Znacznie większe ciśnienie - utrzymane dzięki wprowadzeniu szyny - sprawia, że otrzymuje się znacznie lepszą (i oszczędniejszą) chmurę mieszanki.
2, Opływowe kształty. W najnowszym, oszczędnym autobusie MAN-a, wprowadzono szereg zaokrągleń (np zaokrągloną szybę). W ten sposób, oszczędność paliwa znacznie wzrasta.
3. Co ciekawe, sprężarka w przypadku tego autobusu nie pracuje cały czas. Wszystko jest tu regulowane automatycznie, dzięki czemu podczas np postoju nie musi ona generować silnego strumienia powietrza.
Czy to oznacza, że nowy autobus MAN-a jest pojazdem rewolucyjnym? Pod pewnymi względami tak, chyba że ktoś stworzy pojazd na olej opałowy...
Brak komentarzy: